Miellejärjestelmien
perustesti
Viestien perillemenoa tutkittaessa
on huomattu, että vastaanottajat eroavat toisistaan erityisesti
siinä, mitä miellejärjestelmiä he mieluiten ja eniten
käyttävät. Kahden ihmisen välinen kontakti muodostuu erilaiseksi
sen mukaan, voivatko he kommunikoida samalla miellejärjestelmällä
vai eivät.
Viestinnän onnistumista ja
ihmisten välistä ymmärrystä voidaan huomattavasti tehostaa, jos
erilaiset miellejärjestelmät otetaan huomioon jo viestintää
suunniteltaessa.
Tämä hyvin suppea
miellejärjestelmien perustesti on lähinnä kiinnostava
käytännön esimerkki siitä, mitä mielteillä ja
miellejärjestelmillä tarkoitetaan. Testiin pääset napsauttamalla
yllä olevaa otsikkoa tai tästä.
Oppimistyylien
arviointitesti
Organisaatiokäyttäytymisen
professori David A. Kolbin kokemuksellisen oppimisen teoria
perustuu ihmisen neljän valmiuden yhdistelmään: kykyyn osallistua
ja hankkia käytännön kokemusta, kykyyn tarkkailla ja tehdä
johtopäätöksiä, käsitteellisen päättelyn kykyyn ja kykyyn
soveltaa ja kokeilla asioita käytännössä.
Tämä mukaeltu oppimistyylien
arviointitesti perustuu David A. Kolbin oppimisteoriaan sekä Peter
Honeyn ja Alan Mumfordin teorian pohjalta laatimaan
arviointilomakkeeseen. Testiin pääset napsauttamalla yllä olevaa
otsikkoa tai tästä.
|